Sandwich

13 juli 2014 - Sandwich, Massachusetts, Verenigde Staten

Hoi hier zijn we weer,

We zijn niet meer naar Boston geweest, we zagen het niet meer zitten om daar naar toe te gaan. Hebben in het hotel ontbeten en zijn toen op weg gegaan naar Cape Cod, naar het plaatsje Sandwich. Op de weg daar naar toe zijn we gestopt in Plymouth. Hier gingen we kijken of we misschien met de boot naar walvissen konden gaan kijken. We konden 's middags nog mee met de boot van 2 uur. Hebben dit maar gedaan gezien het weer wat de komende dagen wat minder wordt (helaas). Vond het erg spannend en natuurlijk hopen dat we echt walvissen gaan zien. Zijn om twee uur vertrokken richting de Atlantische Oceaan. Na ongeveer anderhalf uur gevaren te hebben kwamen we in het gebied waar de walvissen zouden kunnen zitten. En ja hoor eindelijk zagen we ze zwemmen, eerst wat ver weg. We hebben daar rondjes gevaren om steeds dichterbij te komen. Soms had je ogen te kort en dan ook nog proberen ze op de foto te krijgen. Wat jammer dat we niet echt heel dichtbij hebben kunnen komen. We hebben er ook nog boven het water uit zien springen. Dat was wel erg gaaf om ze  in het echt te zien. Ook als ze gaan duiken en dat dan hun staart zo boven het water uitkomt. Wel heel mooi om de natuur van die kant weer te zien. Alles bij elkaar duurde het 4 uur voordat we weer voet op de kade zetten. We hadden gelukkig goed weer om zo lekker op de boot te zitten, met de terug weg hadden we soms wel hoge golven omdat het op open zee best wel hard waaide. We zijn toen weer snel doorgereden naar ons laatste hotel nou eigenlijk een logde van onze vakantie. Hier slapen we nog twee nachten. Morgen is onze laatste dag voordat we dinsdagavond weer op het vliegtuig stappen richting Amsterdam. Morgen gaan we hopelijk nog even genieten van het lekkere weer hier en nog even relaxen en genieten van de omgeving en de zee. Tot morgen......