Manchester Center

7 juli 2014 - Manchester Center, Vermont, Verenigde Staten

Hi,

We hebben lekker geslapen in ons kingsize bed, echt groot. Ontbeten in ons hotel en zijn toen Bennington gaan bezichtigen, het Bennington Battle Monument, een 94m hoge toren die gebouwd is ter ere van een battle die daar heeft plaatsgevonden in aug. 1777. Je kon met de lift naar boven en het uitzicht was prachtig. Daarna zijn we naar de Old First Church gegaan uit 1805 de oudste kerk van Vermont. Een hele mooie en aparte kerk. Toen zijn we doorgereden naar Manchester Center. Onderweg hebben we de skyline drive naar Equinox Mountain gedaan 1172 m hoog. Prachtig uitzicht, waren er net op tijd want toen we weer naar beneden reden begon het te regen. Daar lopen ook allerlei wilde dieren, op de top vertelde een man dat daar bijna iedere ochtend beren komen, je kon dat zien aan de borden die aangevreten waren en de prullenbakken die beer bestendig zijn. Het idee alleen al. We zijn vandaag ook naar het Lincoln Family Home Hildene geweest. Hier woonde Robert Todd Lincoln de zoon van president Abraham Lincoln. Zelf was hij directeur van het bedrijf Pullman, ooit een van de grootste bedrijven in Amerika. Hier heeft 70 jaar lang nog familieleden van de Lincolns gewoond tot 1978. Een heel mooi huis. Verder gereden naar ons hotel en Manchester bezichtigd. Toen sloeg het weer helemaal om, wilde net naar een waterval gaan kijken maar zijn maar omgedraaid. Gelukkig maar, want toen begon het noodweer, hevige onweer en heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel regen, best wel een beetje eng. Een paar meter naar de auto rennen was al genoeg om tot op onze huid nat te worden. We hebben het overleefd. Morgen gaan we weer op weg naar Burlington.

1. Christine:
    Hoi Nanny en Henk,
    Leuke verhalen en mooie foto's.
    Nog veel plezier in Amerika.
  2. Karina:
    8 juli 2014
    Hebben jullie nog geen beren op de weg gezien?
  3. Wil:
    Hoi Nanny en Hein,
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken. Geniet er nog van.
  4. Corenad:
    Hallo Hein en Nanny,
    Geweldig om te lezen wat jullie zien en hoe jullie genieten !!!!!
    Wij hebben vandaag hetzelfde weer als jullie, heeeeel veeeeel regen. Ik ga zo Jimmy uitlaten maar eigenlijk is het geen weer om de hond er uit te laten gaan laat staan mij, maar voor uit !!!
  5. Gonny:
    Hoi Nanny en Hein
    Wat een leuke vakantie, maar wel vermoeiend denk ik.
    Maar zo te lezen genieten jullie er wel van. Nog veel plezier.

6. Jolanda:
    Hoi Nanny en Hein,
    Mooie gebouwen, en een rijke geschiedenis daar. Ik hoop voor jullie dat je nog beren tegenkomt langs de weg!!
    Wel in de auto blijven dan hé!! en ga door met de mooie foto's erbij te plaatsen