New York dag 2

4 juli 2014 - New York City, Verenigde Staten

Hoi hoi,

Dat je buiten je hotel ergens moet gaan zoeken om te ontbijten is toch wel een aparte ervaring. Niet echt wat je thuis gewend bent, vooral ei, spek, pencake en meer van dat spul, niet altijd even gezond hoor.

Vandaag was het Independence Day, een nationale feestdag in Amerika. Ik had meer verwacht op deze dag in New York. Overdag hebben we er weinig van gemerkt. 'S avonds was er wel een heel groot vuurwerk. Dit hebben we op tv gekeken, het was veel te druk om daar te gaan kijken. Wel heel mooi.

Vandaag zijn wij naar Ground Zero geweest iets waar ik altijd al heel graag naar toe wilde. Dit heeft heel veel indruk op ons gemaakt. Best emotioneel als je daar bent. Je denkt terug aan die beelden die je op 9/11 en nog dagen daarna hebt gezien. Wat moeten de mensen in paniek zijn geweest en vol ongeloof wat er gebeurde en vooral dat stof en puin wat hier overal heeft gelegen. En daar sta je dan waar het echt gebeurd is. Kippenvel moment. Je kan moeilijk omschrijven wat er door je heen gaat. Duizenden mensen hebben hier hun leven verloren. De monumenten zijn wel erg mooi gemaakt op de plaatsen waar ooit de twee torens hebben gestaan. Aan sommige gebouwen kun je nog een beetje zien dat ze schade hebben geleden. Veel nieuwe gebouwen staan er nu waaronder het nieuwe WTC1  en er wordt nog steeds volop gebouwd. We wilde ook nog naar het museum maar dat was een beetje te druk. Misschien gaan we het morgen nog een keer proberen.

Hierna zijn we met de Ferry langs het Vrijheidsbeeld gevaren. Het weer was erg slecht, regen en heel veel wind, een dun staartje van hurricane Arthur. Maar hebben toch alles goed kunnen zien, skyline van New York en Brooklyn en Brooklyn Bridge. 'S avonds werd het weer beter en zijn we nog rondje gaan wandelen door New York. Wat een stad zeg!  Morgen gaan we nog meer zien van New York.

Bye Bye

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingrid:
    5 juli 2014
    Heel indrukwekend allemaal :) fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. Spiky heeft ook totaal geen problemen, we verbazen ons elke dag weer hoe makkelijk hij zich heeft aangepast hier. Eet goed, slaapt goed, speelt graag en gaat niet op de bank :) dus totaal ingeburgerd !!
    Groetjes Spiky xxx
  2. Anja:
    5 juli 2014
    Zo, jullie zien veel, super! vele indrukken, mooi hoor! geniet er maar lekker van, dagen vliegen voorbij! lieve groetjes, Willem en Anja xxx
  3. Jacqueline Trommelen:
    5 juli 2014
    Hoi Nanny en Hein, zo te lezen gaat het jullie erg goed in New York. Leuk hoor om zo de verslagen te lezen. Geniet er nog maar lekker van. Groetjes de Trommeltjes