New York

3 juli 2014 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag zijn we met de trein naar New York gegaan, een fijne reis gehad. Komen de coupe in en zien daar bij de eerste stoelen "gereserveerd" staan. We lopen voorbij. Als we op onze tickets kijken staat daar ook gereserveerde stoelen. Dus wij denken die stoelen zijn voor ons. Dus wij weer terug. Maar wat bleek later dat dat stoelen waren voor de conducteur. Daar had je veel beenruimte enzo en WiFi. Maar wij mochten van die lieve man blijven zitten. Achteraf had iedereen in de trein een stoel gereserveerd. Ha ha.....!

Met onze koffers zijn we door de straten van New York naar ons hotel gelopen. Wat een drukte en wat een lawaai. Ongelofelijk. En die gebouwen, je kijkt je ogen uit. Even wennen aan de straatnamen, nummers kun je beter zeggen. Overal waar je kijkt zie je eettentjes. Wij zijn naar Times Square gelopen. Daar weet je helemaal niet wat je ziet met al die reclame. Toen naar Rockefeller Center waar we naar de top zijn geweest 70 verdiepingen hoog. Ondanks zijn hoogtevrees is Hein toch mee geweest. Het uitzicht was prachtig zoals je op de foto's kunt zien. We zijn met de stadstour bus weer richting ons hotel gegaan. Goed en wel in ons hotel aangekomen breekt er boven New York een noodweer los. Git zwarte lucht en heel veel regen en onweer. Maken we dat ook eens mee. Dit was onze eerste dag in New York.

Morgen is het hier independence day een grote feestdag in Amerika met veel vuurwerk 's avonds. Hopelijk word het niet te slecht weer wat ze wel houden. En dan hebben we natuurlijk hurricane Arthur nog. Deze trekt hier langs de kust. We hopen maar dat we er niet teveel hinder van zullen hebben. Dat horen jullie nog wel.

Zo dit was het weer voor vandaag.

Groetjes

1. Karina:
    4 juli 2014
    De foto's zijn goed gelukt! En een leuke aanvulling op de verhalen wat jullie daar allemaal beleven. Fantastisch!!!!!
  2. Nanny:
    4 juli 2014
    Ja leuk hè was wel wat werk om de foto's nu van de afgelopen dagen erbij te zetten maar dan heb je ook wat.
  3. Petra Welten:
    4 juli 2014
    Hoi Hein en Nanny, wat een geweldige foto's en wat herkenbaar!
    Ben benieuwd naar Independance Day, je kunt niet beter zitten dan in New York lijkt mij. Geniet ze!!
  4. PenK:
    7 juli 2014
    Hi zus en Hein wij zijn weer thuis