Washington DC

2 juli 2014 - Washington D.C., Verenigde Staten

Hallo,

Zo onze tweede dag zit erop. We hebben veel gedaan vandaag. Heel veel bezienswaardigheden bezocht zoals het Capitool, dit was een heel groot gebouw en erg mooi. Het Pentagon, naar het memorial geweest van al de slachtoffers van 11 sept 2001 toen daar het vliegtuig binnen vloog, als je dan bij dat grote gebouw staat en weet dat op die plek het vliegtuig erin gevlogen is, doet dat wel wat met je. Ze hebben daar op een hele mooie manier een herdenkings plaats gemaakt. Bezoek aan het Arlington National Cemetery, hier liggen meer dan 200.000 soldaten begraven. Wij hebben daar ook het graf van John F Kennedy bezocht. Toen hebben we het Vietnam Veterans Memorial bezocht, een hele grote granieten wand waar bijna 60.000 oorlogsslachtoffers ingegraveerd staan. Daarna zijn we weer doorgelopen naar het Lincoln Memorial met daarin een een groot beeld van Lincoln zittend op een stoel. Heel mooi. Zo zijn we verder gelopen naar World War II Memorial. Er was natuurlijk nog veel meer te zien maar de dag was te kort. Een hele mooie, vermoeiende en zeer warme dag (36 Gr). Maar wel veel gezien. Washington is een mooie grote stad. Morgenvroeg gaan we verder met de trein naar New York de volgende grote stad.

Groetjes Hein en Nanny

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corenad:
    3 juli 2014
    Goedemorgen, jullie hebben de eerste dag al heeeel veeeel indrukken opgedaan. Moe maar voldaan naar bed gegaan, zo te lezen.
    Groetjes uit een eveneens warm Rijen. Ik ga zo oppassen.
  2. Els:
    Indrukkwekkende dag!
    Het is leuk om jullie vakantie zo mee te beleven.
  3. Ingrid:
    3 juli 2014
    Al veel gezien dus :) veel plezier in new york !!